SEO
Porady

Co to jest pozycjonowanie?

Czy masz firmę, sklep internetowy lub firmę obecną w Internecie? W takim razie zapewne wiele słyszysz o przewadze konkurencyjnej i znaczeniu pozycjonowania strony internetowej. Nic dziwnego, ponieważ osiągnięcie dobrego pozycjonowania strony internetowej jest niezbędne dla firm internetowych.  Dobre pozycjonowanie stron internetowych jest synonimem widoczności. A widoczność jest synonimem odwiedzin i większej ilości klientów, a kto do tego nie dąży? Dlatego w tym poście wyjaśnimy, co to jest pozycjonowanie w marketingu cyfrowym i dlaczego jest ono niezbędne do zwiększenia sprzedaży Twojego biznesu.

Pozycjonowanie stron – co to jest?

Co to jest pozycjonowanie stron? Pojęcie to odnosi się do zbioru technik stosowanych w celu zapewnienia jak najbardziej efektywnej odpowiedzi strony internetowej na zapytanie użytkownika w Google. Im bardziej zoptymalizowana jest strona internetowa, zarówno pod względem technik SEO Onpage, jak i SEO Offpage, tym wyżej pojawi się w wynikach wyszukiwania Google. Mowa głównie o Google, a nie o innych wyszukiwarkach, takich jak między innymi Yahoo, Bing, dlatego, że Google odpowiada za 95% wyszukiwań na komputerach stacjonarnych, laptopach i smartfonach, co czyni tę stronę zdecydowanie najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie. Strategia pozycjonowania będzie łączyć kilka technik, aby Twoja strona mogła pojawić się wśród tych najwyższych pozycji, ponieważ spójrzmy prawdzie w oczy, jeśli Twoja strona nie jest na najwyższych pozycjach, to tak jakby nie istniała.

Aby mówić o „widoczności”, Twoja strona będzie musiała znaleźć się na pierwszej stronie lub, co za tym idzie, wśród pierwszych 10 wyników Google, ponieważ udowodniono, że tylko 5% użytkowników przechodzi na drugą stronę Google, kiedy wykonują wyszukiwanie. Jak więc widać, pozycjonowanie stron w Białymstoku jest jednym z najistotniejszych obszarów w świecie marketingu cyfrowego, a dobra strategia pozycjonowania będzie łączyła się z innymi technikami, takimi jak e-mail marketing, content marketing, analityka internetowa, SEM, obecność w sieciach społecznościowych czy marketing automation, znany również jako automatyzacja marketingu.

Jak działa pozycjonowanie?

Być może zastanawiasz się, jak możesz zacząć pozycjonować swoją stronę internetową. Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest zrozumienie, jak działają wyszukiwarki lub, mówiąc prościej, jak działa Google. Jestem pewien, że słyszałeś o jego słynnym algorytmie wyszukiwania. Cóż, odnosi się to do formuły matematycznej, której wyszukiwarka używa do pozycjonowania SERPów (Search Engine Results Page) w odniesieniu do słów kluczowych, których użytkownik używa do wprowadzenia swojego zapytania do wyszukiwarki.

Algorytm ten stale się zmienia, dlatego specjaliści SEO bacznie go obserwują, aby móc określić, które strategie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek są najbardziej odpowiednie w danym momencie. Algorytm Google jest zbudowany wokół jasnego założenia: zadowolić użytkowników w jak największym stopniu. Dlatego też zawsze będzie starał się oferować treści najwyższej jakości. Aby to ocenić, Google bierze pod uwagę dziesiątki czynników, m.in. popularność strony w internecie na podstawie jej linków przychodzących, umiejscowienie i częstotliwość występowania słów kluczowych, geolokalizację wyszukiwania przez użytkowników.