Zastanawiając się nad tym, jak odkręcić filtr oleju w motocyklu, należy wiedzieć, że taki element należy potraktować z umiarkowaną siłą. Dokładnie ta sama zasada obowiązuje w przypadku, jeśli chodzi o silniki w samochodach i innych pojazdach. Mowa tu dokładnie o tym, że nagar na gwincie i tak powstanie, a jeśli filtr jest dokręcony z niewielką siłą, to potem nie trzeba używać jej znacznie więcej do jego usunięcia.
Znaczenie ma również fakt, że filtry oleju motocyklowe nie mają sporych gabarytów czy ogromnej masy, a raczej stanowią niewielkie elementy. Dlatego zazwyczaj specjalny klucz stanowi raczej zbędną opcję w ich przypadku. Wystarczy użyć dłoni, jeśli wiesz, gdzie dokładnie znajduje się ten komponent. Jednak zanim zabierzesz się do pracy, najpierw delikatnie pokręć elementem, aby sprawdzić, w którą stronę powinieneś zrobić ruch.
Co więcej, filtry oleju w motocyklu to nieskomplikowane urządzenia. Z tego względu samodzielnie powinieneś dać sobie rady z zadaniem obejmującym odkręcenie takiego elementu. Jednak jeśli nie czujesz się na siłach lub nie do końca jeszcze wiesz, gdzie umiejscowiony jest ten komponent, udaj się do warsztatu mechanika, a specjalista wszystko Ci pokaże.
Odkręcanie filtra oleju do motocykla – klucze
Niektóre filtry oleju w motocyklach do odkręcenia jednak potrzebują specjalnego klucza. Zazwyczaj dzieje się tak, że akcesorium ma oryginalny kształt, który ma pasować do zamontowanego w jednośladzie komponentu. Aby mieć pewność, że posiadasz dobry klucz, który nie zniszczy się w najmniej spodziewanym momencie za sprawą eksploatacji, postaw na renomowaną firmę. Lepsza marka oznacza także wyższe koszty powiązane z zakupem takiego akcesorium, jednak nie osiągają one ogromnych wartości. Dla wielu osób liczy się raczej to, że wymiana oleju i filtra nie będzie wiązać się z problemami obejmującymi demontaż części.
Sporo znaczy też to, że ludzie, którzy to kupili drogi motocykl, chcą o niego należycie dbać, równocześnie zapewniając sobie komfort podczas wszelkich prowadzonych przy nim prac. Dlatego wybierają markowe filtry oraz klucze. Niektórzy natomiast inwestują w uniwersalny model, choć nie stanowi najlepszej opcji, ponieważ taki egzemplarz nie jest idealnie dopasowany do komponentu zamontowanego w jednośladzie. Niemniej jednak taki klucz będzie wygodniejszym narzędziem niż dłoń czy młotek, którego niektórzy również używają.
Filtr oleju w motocyklu – jak odkręcić? Mechanicy
W przypadku konieczności przeprowadzenia wymiany filtra oleju do motocykla warto głównie korzystać z usług świadczonych przez profesjonalistów. Mowa tu konkretnie o tym, że specjaliści wiedzą, jak bezpiecznie odkręcać takie komponenty, ponieważ robią to co dzień i mają wiele różnego rodzaju kluczy. Właśnie dzięki nim radzą sobie z problematycznymi filtrami, na przykład w starych jednośladach. Takowe lepiej odkręcić bez ingerencji w gwint, bo to tylko wiele skomplikuje.
Pasjonat rzecz jasna także może mieć doświadczenie, jeśli chodzi o wymianę oleju czy filtrów, jednak i tak warto w tym celu odwiedzić wyspecjalizowany warsztat. W takim postępowaniu nie ma nic dziwnego, bo prawdziwy fachowiec posiada wszelkie sprzęty i szerokie doświadczenie ze względu na to, że zajmuje się tym zawodowo. To sprawia, że ryzyko uszkodzenia jakiegokolwiek elementu samego filtra, jak i podzespołów znajdujących się wokół niego, pozostaje na naprawdę niskim poziomie.
Filtry oleju motocyklowe – inne informacje
Jeśli chodzi o filtr oleju do motocykla i jego odkręcanie, to wiele osób kupuje najtańsze olej i tego typu komponenty. Takie podejście w obecnych czasach nie zaskakuje, ponieważ każdy chce możliwie jak najtaniej eksploatować motocykl. Problem tkwi w tym, że każdy blok silnika posiada taki element jak tabliczka znamionowa. Ta sztywno opisuje rodzaj wymaganego oleju, czyli jego typ, klasę i to, jak często się takowy wymienia. Częstotliwość wymiany filtra też jest tam podana. Osoby dbające o posiadane jednoślady przestrzegają tych zasad, ale są też tacy, którzy ignorują takie instrukcje. A wtedy wymiana filtra oleju może być konieczna znacznie szybciej.